آرتروز زانو و ورزش اسپینینگ

آرتروز زانو و ورزش اسپینینگ

 

آرتروز در اثر فشار زیاد به مفصل ایجاد می شود که اغلب در ناحیه زانو و لگن ایجاد می شود و در بزرگ سالان باعث ناتوانی در برخی حرکات می شود. ولی برای شمایی که آرتروز دارید اسپینینگ مشکلی ایجاد نمی کند ! برای تقویت عضله چهار سر و مفصل زانو می توانید اسپینینگ کنید. طبق نتایج متخصص دوچرخه سواری گرگ مارچتی دارای مدرک دکترا، و کلی کرون روماتولوژیست، اسپینینگ نتایج مثبتی برای آنان که آرتروز زانو دارند دارد. بررسی روی ۴۱ داوطلب با میانگین سن ۵۷ سال با مشکل آرتروز انجام شد و انها ۲ روز در هفته اسپینینگ می کردند و بعد از ۱۲ هفته پیشزفتهای زیادی در راه رفتن داشتند و درد کمتری احساس می کردند.

این ورزش یک ورزش ثابت است بدون جهش و پرش و فعالیت قلبی عروقی را بالا می برد و عضلات را تقویت می کند و فشار را از روی زانو بر می دارد. ولی به نکات زیر برای راندن ایمن توجه کنید:

برای برداشتن وزن از زانو این حرکات اصلی را انجام دهید:

Seated flat , seated climb, limited standing flats

از پرش روی پاشنه و دیگر حرکات پیشرفته بپرهیزید.

· روی جاده صاف ۸۰ تا ۱۰۰ ارپی ام برانید و در شیب ۷۰ تا ۸۰ ارپی ام .(مقاومت را زیاد بالا نبرید)

· مقاومت سبک تا متوسط را برای پدال زدن نرم انتخاب کنید.

برای ورزش هوازی خوب در ۶۵ تا ۸۰ درصد ماکزیمم ضربان قلب خود کار کنید.

مطالب مرتبط دیگر را ببینید:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *