ورزش بادی پامپ چیست؟ + فواید این رشته ورزشی

ورزش بادی پامپ چیست؟ و فواید این رشته ورزشی

 

با مطالعه ی این مطلب، با رشته ی ورزشی بادی پامپ و کلاس های بادی پامپ بیشتر آشنا می شوید و هر آنچه که در مورد این رشته ورزشی نمی دانستید را به شما می گوییم. از آنجایی که ورزش بادی پامپ، یک رشته ورزشی جدید است خیلی ها در مورد آن اطلاعات کاملی ندارند. این مطلب یکی از کامل ترین مطالب در مورد بادی پامپ است که از سایت های خارجی برای شما علاقه مندان ترجمه شده است.

کلاس های بادی پامپ واقعا مفیدند تا تکنیک های مناسب و حرکت های پایه را یاد بگیرید.

 

در ادامه در مورد مزایا و معایب آن می گوییم:

مزایا و فواید کلاس های رشته ورزشی بادی پامپ:

۱-کلاس سرگرم کننده است و در یک ساعت انجام می شود

اگر مربی یک کار عالی انجام دهد، در یک ساعت یک تمرین کامل و خیلی خوب و عالی انجام می شود. هر بخش از کلاس یک گروه مختلف عضلانی را به کار می گیرید و با آهنگ همراه است که برای ریتم و تمرینات شما طراحی شده و الهام بخش تلاش های شما است. حتی اگر ابتدا موسیقی را دوست نداشته باشید، ممکن است بعضی از آهنگ ها را بعد از مدتی دانلود کنید و علاقه ی خیلی زیادی به آن ها پیدا کنید!

 

۲- بادی پامپ، مبتدیان را برای تمرینات قدرتی آماده می کند و ورزشکاران حرفه ای را قوی تر و کات تر می کند

اگر مربی در حال انجام یک تمرین ورزشی خوب باشد، مبتدیان را قوی تر و آماده تر می کد. مربی بادی پامپ می تواند با آموزش تمرینات بادی پامپ به کاهش وزن و لاغر شدن شما کمک کند و همچنین این رشته ی ورزشی برای فرم دهی بدن و زیباتر شدن شکل عضلاتتان بسیار مفید است.

 

۳- بادی پامپ برای چه کسانی مناسب است

برخلاف برخی کلاس های ورزشی، بادی پامپ برای تمام سنین و هر آمادگی بدنی مفید است.

 

۴-تمرینات بادی پامپ در تمام جهان یکسان است

بادی پامپ یک رشته ی ورزشی پرطرفدار در جهان است و تمرینات جدید آن به صورت استاندارد و اصولی در همه ی کشورها اجرا می شود.

 

 

معایب کلاس های Body Pump:

۱- انجام تکرار بالا لزوما به معنی “درگیر کردن عضلات

بادی پامپ کالری سوزی بالایی دارد.  مربیان به مردم (اغلب زنان) توصیه می کنند برای انجام بادی پامپ یا تمرین با هالتر و وزنه با تعداد زیادی از تکرارها تا تحریک کامل عضلات ادامه دهند.
اصولا بادی پامپ مناسب افزایش حجم عضلات نیست چون تکرار حرکت در آن زیاد است و بیشتر مناسب لاغر شدن و کاهش وزن است چون کالری سوزی بالایی دارد. پس ما بیشتر به کسانی که می خواهند به بدنشان فرم بدهند توصیه می کنیم که سراغ ورزش بادی پامپ بروند.

 

۲-برای برخی از گروه های عضلانی کاربردی و موثر نیست

برای بعضی از عضلات لازم است که تکرار تمرین را کم کرده و وزنه های هالتر را سنگین تر کنید، اما در این رشته تعداد تکرار زیاد است. برای تقویت برخی از عضلات از ورزش بدنسازی کمک بگیرید.

 

۳- نظارت به همه برای مربیان کمی مشکل است

گاهی اوقات که کلاس بادی پامپ خیلی شلوغ باشد، ممکن است نظارت دقیق مربی به شاگردان خود، کمی ضعیف شود و آنقدر که لازم است مربی نتواند ورزشکاران را زیر نظر داشته باشد تا اصولی و صحیح حرکات را انجام دهند.

 

پی نوشت: در باشگاه پرداد، سعی بر آن شده است تا معایب بادی پامپ را بطور کامل از بین ببریم. مثلا برای کلاس های بادی پامپ تعداد محدود و مشخصی ثبت نام می کنیم. یا برای گروه های عضلانی که در این رشته قوی نمی شوند، راهنمایی می کنیم که از دستگاه های بدنسازی استفاده شود.

کلاس های بادی پامپ بصورت مبندی تا حرفه ای در باشگاه ورزشی پرداد در مشهد برگزار می شود. مجموعه ورزشی پرداد، یک باشگاه درجه یک ویژه بانوان در مشهد است.

 

ترجمه و تهیه توسط: مترجمین سایت دکترسلام

مطالب مرتبط دیگر را ببینید:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *