فواید ورزش پیلاتس چیست با Pilates بیشتر آشنا شوید

فواید ورزش پیلاتس چیست با Pilates بیشتر آشنا شوید

 

پیلاتس چیست؟

پیلاتس نوعی تمرین است که توسط جوزف پیلاتس توسعه داده شده است، که بر انعطاف پذیری بدن از طریق نیروی اصلی و آگاهی به منظور حمایت از حرکت  موثر تأکید می کند. همچنین به عنوان روش Pilates شناخته می شود.بسیاری از حرکت ها  از حرکات حیوانات باغ وحش مانند قوها، مهر و موم و گربه های بزرگ الهام گرفته شده اند.پیلاتس شبیه یوگا است، اما بر هسته بدن شما – شکم، چاقو، عقب، ران داخلی و بیرونی، لب به لب و غیره تاکید دارد. به همین دلیل، پیلاتس بسیاری از آنچه را که نیاز به تمرین کننده دارد – قدرت، انعطاف پذیری، استقامت عضلانی، هماهنگی، تعادل و وضعیت خوب – با احتمال بسیار کمتری از آسیب دیدگی نسبت به سایر انواع ورزش، گسترش می دهد. این رشته به جای حرکت برای سوختن، بر فرم صحیح تأکید دارد. با تغییرات زیادی در ورزش و پیشرفت، شما ممکن است سخت با پیلاتیز خسته شوید.

 

به یاد داشته باشید

حرکات پیلاتس نیاز دارد شما تقریبا تمام بدن خود رادرگیر کنید. گاهی اوقات ممکن است سعی کنید یک عضله را در حالی که عضله دیگر در کشش است تقویت کنید. حرکات تمرکز زیادی لازم دارد؛ شما نمی توانید به سادگی از طریق حرکات مانند تجهیزات ورزشی این حرکات را انجام دهید و پس از آن، برای هر حرکتی که فکر می کنید تسلط دارید، پیلاتس نسخه دیگری دارد که کمی متفاوت و کمی سخت تر است.

یک حرکت به نام نورد مانند یک توپ را در نظر بگیرید: شما در انتهای عقب خود قرار می گیرید، به عقب رانده شده و سپس دوباره به حالت متعادل بازگردید. این حرکت نیاز به تعادل خوبی از قدرت شکمی و انعطاف بالا و به شدت سخت است. پیلاتس می آموزد که شما در مورد چگونگی استفاده از ماهیچه های خود در طی تمرین فکر کنید تا از زندگی آنها در زندگی روزمره استفاده کنید. به عنوان مثال، به دلیل تمرکز بیشتر روی حالت خوب و مکانیک بدن، شما میایستید و می نشینید کشیده تر و با شکوه بیشتر راه می روید .

 

چه کسی می تواند از پیلاتس بهره مند شود؟

به نظر می رسد هر کسی پیلاتس را انجام می دهد یا علاقه مند به شروع یک برنامه ورزشی Pilates است. در واقع، یکی از بهترین چیزها در مورد ورزش Pilates این است که آن را به خوبی برای طیف وسیعی از مردم کار می کنند و برای همه مناسب است.
ورزشکاران و رقاصان آن را دوست دارند، مثل سالمندان، زنان باردار و افرادی که در مراحل مختلف توانبخشی فیزیکی هستند.

از جمله مزایای پیلاتس Pilates می توان به قوی تر شدن عضلات و بدن، استقامت بهتر و بیشتر عضلات و بدن و … اشاره کرد.

 

این مطلب توسط تیم مترجمین مجله دکتر سلام ترجمه و تهیه شده است.

مطالب مرتبط دیگر را ببینید:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *