با مزایا و فواید ورزش ایروبیک بیشتر آشنا شوید

ورزش ایروبیک چیست؟ مزایا و فواید ایروبیک برای لاغری و کاهش وزن

ایروبیک چیست؟ به ورزشهای هوازی با سرعت و زمان معین هوازی یا همان ایروبیک گفته میشود در این نوع ورزش ها تنفس از راه بینی و دهان انجام می گیرد و به همین دلیل اغلب باعث می شود اکسیژن کافی به بدن رسیده و دی اکسید کربن مضر از راه بازدم خارج میشود. اغلب متخصصین بر این عقیده اند که برای به دست آوردن نتیجه مطلوب، بهتر است حداقل هفته ای ۲ بار ایروبیک را انجام دهید اما متخصصین ارتوپد بر این عقیده اند که اگر قرار است تاثیر مناسب بر استخوانها داشته باشیم هفته ای ۳ روز بهترین زمان ایروبیک است. ایروبیک درتنظیم سوخت و ساز بدن بسیار موثر است اما اگر بخواهیم بدین وسیله به سوزاندن چربی های اضافی اقدام کنیم بهتر است سرعت و زمان ورزش های هوازی را تنظیم نماییم و حتما قبل از شروع به این گونه ورزش ها بدن خود را گرم کنیم.  استفاده از دستگاه و ابزارهای عضله ساز هم می تواند پس از این گونه ورزشها موثر باشد.

این گونه ورزشها هرگز به تعداد کم در هفته و بدون در نظر گرفتن زمان لازم موثر نخواهند بود و نباید از آنها انتظار نامعقول داشت. این گونه ورزشها باید به گونه ای انجام شوند که ضربان قلب از تعداد معمول که ۷۰ بار در دقیقه است بالاتر رود.

عموما استفاده از دوچرخه های ثابت و تردمیل پس از این گونه ورزشها توسط مربیان ورزشی توصیه مبشود و اغلب هم باعث چربی سوزی میشوند.

ایروبیک یا همان ورزشهای هوازی باعث رفع افسردگی و تنظیم ضربان قلب و فشار خون میشوند. بنابراین اگر به این گروه بیماریها مبتلا هستید مناسب ترین ورزش ایروبیک است.

اما اگر قرار است پوکی استخوان، با این گونه ورزشها درمان شود، بهتر است حتما ورزشهای هوازی به تعداد بیشتر و با فشار بیشتری صورت گیرد تا تراکم استخوانها افزایش یابد.

تصور غلطی در مورد ایروبیک وجود دارد و اینکه ورزشهای ایروبیک باعث میشوند بدن عضلانی شود ، در حالی که این اتفاق هرگز در ورزشهای هوازی نمی افتد و بیشتر کالری سوزی و چربی سوزی را به همراه دارد که به تناسب اندام شما منجرب می شود.

اگر ورزش های قدرتی مثل بدنسازی انجام می دهید، ورزش های ایروبیک را هم در برنامه تمرینی خود قرار دهید.

مطالب مرتبط دیگر را ببینید:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *