اطلاعاتی مفید در مورد فواید اسپینینگ

فواید، مشخصات، خصوصیات، کالری سوزی در ورزش اسپینینگ

ورزش با اسپینینگ  بهترین راه حل برای سوزاندن کالری ها و کم کردن استرس ها به شمار می رود. کار با این وسیله مانند دوچرخه ثابت است که درجات مختلفی دارد. این دوچرخه همچنین میزان پیشرفت شما را نیز ثبت می کند، بنابراین از این راه تشویق میشوید تا به کارتان ادامه دهید و اهداف تناسب اندام خود را به اسرانجام برسانید و در بدست آوردن اهدافتان بیشتر تمایل داشته باشید. فواید زیادی در استفاده از اسپینینگ وجود دارد:

کالری سوزاندن
۴۵ دقیقه استفاده از اسپینینگ حدودا ۵۰۰ کالری از بدن شما میسوزاند و این در مقایسه با دیگر انواع دستگاه ها بسیار قابل توجه است. میزان کالری که می سوزانید بسته به شدت تمرین شما دارد. می توانید شدت تمرین و کار با اسپینینگ را خودتان تنظیم نمایید.

ایجاد حجم عضله ای
این دستگاه به شما این امکان را می دهد تا عضله سازی کنید.کار با این دستگاه بر عضلات مرکزی ، سه سر و ران تمرکز دارد. میتوانید فشار دوچرخه را کاهش داده یا افزایش دهید؛ درست مانند بالا رفتن یا پایین آمدن از تپه. وقتی پدال می زنید زوی عضلات ران و ساق پاکار می کنید. اگر جای مناسبی روی دوچرخه انتخاب کنید، روی عضلات شکمی شما نیز کار می شود. وقتی سریعتر پدال می زنیددر حال چربی سوزی خواهید بود. وقتی آرام تر پدال می زنید و فشار بیشتر است، عضلات شما در حال پرورش هستند.

افزتیش تحمل قلب
اگر شما از اسپینینگ استفاده معمول داشته باشید استقامت قلبی شما افزایش میابد. و این امر بخصوص زمانی که شما حس می کنید در هنگام کوهنوری و صخره نوردی یا بالا رفتن از پله خسته میشوید بسیار کاربردی خواهد بود.

تاثیرات اندک تمرینی
کار با اسپینیگ تاثیرات ورزشی کمتری دارد. این بدان معناست که فشار روی زانوها و مفاصل شما کمتر است و مانند دیگر انواع ورزشهای ایروبیک یا دویدن فشاری روی زانوهای شما نیست این ورش برای افراد مبتلا به آرتروز هم توصیه میشود.

کاهش استرس
همه انواع ورزش باعث کاهش استرس هستند.  اما کلاسهای اسپینیگ می توانند در کاهش استرس تاثیر بیشتری داشته باشند. و این به دلیل دیدن افراد مختلف و برقراری رفوابط اجتماعی است.

کلاسهای اسپینینگ توسط متخصصان برگزار میشود و این افراد در طول کلاس به شما انگیزه میدهند.به علاوه در این کلاسها از موسیقی هم استفاده می شود که خود موجب تفریح بیشتر است.

کاهش خطر آسیب دیدگی
از آنجاییکه دویدن و پیاده روی تند ممکن است با آسیب هایی همراه باشند، کلاسهای اسپینینگ امکان آسیب دیدگی را بسیار کمئمی کنند.در هر صورت،بهتر است قبل از کلاس تمرینات کشششی صورت گیرد تا از هر گونه کشش عضلانی جلوگیری شود.

زمان قابل تنظیم
این دوچرخه زمان قابل تنظیم است که می توانید در طی کلاس زمانتان را تنظیم کنید. مربی می تواند زمان فشار را برای شما تغییر دهد. و یا شما خودتان بر اساس توانایی هایتان آن را تنظیم کنید.

ثبت تمرینات و پیشرفت شما
این دوچرخه ثابت ابزاری دارند که میزان کالری سوزانده شده شما ، مسافت و ضربان شما را ثبت می کند. این یعنی شما پیشرفتتان را ثبت می کنید و این خود عاملی محرک به شمار می رود.

همه فصول قابل استفاده است.
بر خلاف دویدن که در برخی فصول سرد ناخوشایند است، استفاده از اسپینینگ در همه فصول مطلوب است.

مطالب مرتبط دیگر را ببینید:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *