آیا ورزش بدنسازی برای بانوان، عضلات زنانه را مردانه می کند؟

فواید ورزش بدنسازی برای بانوان

 

بدنسازی برای زنان خوب است یا بد؟ خانم ها اگر ورزش بدنسازی را انجام دهند بدنی مردانه و حجیم خواهند داشت؟ ورزش بدنسازی چه فوایدی برای بانوان دارد؟ چرا باید دختران نیز بدنسازی تمرین کنند؟ ورزش بدنسازی، ورزشی مردانه است یا زنانه؟ در این بخش از پرداد جیم، به این نتیجه می رسیم که آیا خانم ها هم باید به باشگاه بدنسازی و فیتنس بروند یا خیر.

از قدیم این تصور وجود داشته است که بدنسازی ورزشی است که موجب تقویت عضلات شده و از بدن فرد، بدنی چند تیکه و بسیار عضلانی می سازد و این نوع شکل بدن برای زنان زیبا نیست. بسیاری از خانم ها این تصور را دارند که اگر بدنسازی کار کنند، اندام آن ها از حالت زنانه به شکل و شمایل مردانه تبدیل می شود. حال می خواهیم پاسخ این سوال را بدهیم که آیا ورزش بدنسازی یا همان کار با دستگاه (وزنه) برای بانوان مفید است یا مضر؟

اما باید بدانیم که بدنسازی برای زنان مانند مردان نخواهد بود. در واقع در ورزش بدن سازی این عضلات هستند که تقویت می شوند و حجیم می شوند البته نه حجیم به معنای که ما در ذهن داریم یعنی برجسته شدن عضلات به گونه ای که به حالت تیکه ای دیده شود. بلکه ورزش بدن سازی باعث می شود تا عضلات ضعیف بدن قوی تر شده و از دردهای عضلانی نظیر کمر درد ، پادرد و افتادگی شکم جلوگیری شود.

مردانی که ورزشهای بدن سازی را انجام می دهند به دلیل داشتن هورمونهای مردانه استروژن دارای عضلات حجیم و تیکه ای می شوند اما این ورزش در زنان این حالت را ایجاد نخواهد کرد بلکه باعث می شود عضلات ضعیف بدن قوی تر شده و شکل بگیرد یکی از شکایتهای معمول خانومها درد کمر و پا است. ورزش بدن سازی با کمک دستگاه های بدن سازی باعث می شود عضلات کمر ، گردن و پا تقویت شوند و دیگر خبری از کمر درد و پا درد نباشد.

اگر ورزش بدن سازی به همراه خوردن مکمل های ورزشی باشد قطعا حجیم شدن عضلات از پیامدهای آن خواهد بود ولی در صورتی که تنها بدن سازی را با کمک دستگاه ها انجام میدهید مطمئن باشید هیچ گاه اندامی مردانه پیدا نخواهید کرد. به همراه بدن سازی انجام ورزشهای هوازی نظیر ایروبیک، بادی بیوتی، اسپینینگ و … بسیار  کمی می کند و باعث میشود فرد چربی سوزی داشته و حجم چربی های بدنش کمتر شود. با سوختن چربی ها  فرد لاغر تر به نظر می رسد و دیگر خبری از چربی های اضافی اطراف شکم و پهلو ها نیست و بدن ورزیده تر به نظر می رسد.

اگر تصمیم خود را برای تناسب اندام و فیتنس شدن گرفته اید و در مجموعه ورزشی پرداد ثبت نام نکرده اید، همین امروز اقدام کنید. چون پرداد، یکی از بهترین باشگاه های ورزشی در شهر مشهد است که فقط مخصوص بانوان است.

با مزایا و فواید ورزش ایروبیک بیشتر آشنا شوید

ورزش ایروبیک چیست؟ مزایا و فواید ایروبیک برای لاغری و کاهش وزن

ایروبیک چیست؟ به ورزشهای هوازی با سرعت و زمان معین هوازی یا همان ایروبیک گفته میشود در این نوع ورزش ها تنفس از راه بینی و دهان انجام می گیرد و به همین دلیل اغلب باعث می شود اکسیژن کافی به بدن رسیده و دی اکسید کربن مضر از راه بازدم خارج میشود. اغلب متخصصین بر این عقیده اند که برای به دست آوردن نتیجه مطلوب، بهتر است حداقل هفته ای ۲ بار ایروبیک را انجام دهید اما متخصصین ارتوپد بر این عقیده اند که اگر قرار است تاثیر مناسب بر استخوانها داشته باشیم هفته ای ۳ روز بهترین زمان ایروبیک است. ایروبیک درتنظیم سوخت و ساز بدن بسیار موثر است اما اگر بخواهیم بدین وسیله به سوزاندن چربی های اضافی اقدام کنیم بهتر است سرعت و زمان ورزش های هوازی را تنظیم نماییم و حتما قبل از شروع به این گونه ورزش ها بدن خود را گرم کنیم.  استفاده از دستگاه و ابزارهای عضله ساز هم می تواند پس از این گونه ورزشها موثر باشد.

این گونه ورزشها هرگز به تعداد کم در هفته و بدون در نظر گرفتن زمان لازم موثر نخواهند بود و نباید از آنها انتظار نامعقول داشت. این گونه ورزشها باید به گونه ای انجام شوند که ضربان قلب از تعداد معمول که ۷۰ بار در دقیقه است بالاتر رود.

عموما استفاده از دوچرخه های ثابت و تردمیل پس از این گونه ورزشها توسط مربیان ورزشی توصیه مبشود و اغلب هم باعث چربی سوزی میشوند.

ایروبیک یا همان ورزشهای هوازی باعث رفع افسردگی و تنظیم ضربان قلب و فشار خون میشوند. بنابراین اگر به این گروه بیماریها مبتلا هستید مناسب ترین ورزش ایروبیک است.

اما اگر قرار است پوکی استخوان، با این گونه ورزشها درمان شود، بهتر است حتما ورزشهای هوازی به تعداد بیشتر و با فشار بیشتری صورت گیرد تا تراکم استخوانها افزایش یابد.

تصور غلطی در مورد ایروبیک وجود دارد و اینکه ورزشهای ایروبیک باعث میشوند بدن عضلانی شود ، در حالی که این اتفاق هرگز در ورزشهای هوازی نمی افتد و بیشتر کالری سوزی و چربی سوزی را به همراه دارد که به تناسب اندام شما منجرب می شود.

اگر ورزش های قدرتی مثل بدنسازی انجام می دهید، ورزش های ایروبیک را هم در برنامه تمرینی خود قرار دهید.

چربی سوزی و عضله سازی با ورزش تی آر ایکس (TRX)

چربی سوزی و عضله سازی با ورزش تی آر ایکس (TRX)

این مطلب در مورد رشته ورزشی تی آر ایکس (TRX) است. از لحاظ علمی، اهمیت و فواید ورزش تی آر ایکس را بررسی می کنیم تا شما بیشتر از قبل در مورد اثر تمرینات تی آر ایکس بر چربی سوزی و عضله سازی، اطلاعات کسب نمایید. روشهای سنتی کاهش وزن در طی زمان تغییر کرده اند بخصوص این عقیده که برای عضله سازی باید افزایش وزن داشته باشیم. روشهای جایگزین افزایش عضلات به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند، بخصوص به این دلیل که علم ثابت کرده بسیاری از تمرین های عضله سازی بسیار موثر تر از روشهای عضله سازی گذشته با استفاده از افزایش وزن هستند.

تطبیق پذیری و قابلیت استفاده از تی آر ایکس باعث می شود به آسانی چربی بسوزانید و عضله بسازید بدون اینکه عضلات شما از بین بروند و افت کنند.

شواهد علمی و کسب قدرت
بر اساس  مطالعات انجام شده که در مجله علم و دارو در ۲۰۱۴ آمده است، تفاوت چشمگیری بین فواید تمرینهای قدرتی افزایش وزن و تمرنهای مقاومتی وجود ندارد. نتیجه این تحقیق حاکی از آن بود که ۳۶ مرد که قبلا هیچ گونه آموزشی ندیده بودند به همان میزان توانستند قدرت کسب کنند که افراد دارای تجربه سنتی تمرینات قدرتی بودند.

این  تحقیق نشان داد تمرینات استقامتی مانند تی آر ایکس (TRX) می توانند جایگزین اضافه وزنهای رایج گذشته در تمرینات شوند و به خوبی عضله سازی نمایند.

فواید تمرینات با تی آر ایکس
اگرچه تفاوت بین اضافه وزن های سنتی و تمرین های استقامتی به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفته اند این تحقیقات نشان میدهند که تمرینات تی آر ایکس در عضله سازی وایجاد قدرت بدنی بسیار موثر هستند

تی آر ایکس بهترین وزن را برای بدن به ارمغان می آورد به علاوه اینکه قدرت لازم را برای شما به ایجاد می کند. با استفاده از تی آر ایکس فشار کمتری روی مفاصل، رباطها، تاندون های تان وارد می شود و این امکان را فراهم می آورد تا بدون استفاده از تجهیزات باشگاهی حجم عضلانی بدنتان را افزایش دهید. مهمترین فایده تی آر ایکس این است که در هر جا می توانید از آن استفاده کنید. به راحتی می توانید آن را در فضای باز یا در داخل خانه نصب کرده و از آن استفاده کنید. البته پیشنهاد ما برای استفاده از TRX برای تمرینات ورزشی، این است که سعی کنید برای ورزش به باشگاه بروید چون در باشگاه مخصوص TRX تمام پیش بینی های لازم انجام شده و امکانات بیشتری برای شما وجود دارد تا بیش از پیش تناسب اندام دلخواهتان را بدست بیاورید. به علاوه اینکه برای عضلانی شدن نیازی نیست اضافه وزن داشته باشید با همان وزن کنونی می توانید عضلانی شوید و بدنی ایده آل بدست آورید.

اطلاعاتی مفید در مورد فواید اسپینینگ

فواید، مشخصات، خصوصیات، کالری سوزی در ورزش اسپینینگ

ورزش با اسپینینگ  بهترین راه حل برای سوزاندن کالری ها و کم کردن استرس ها به شمار می رود. کار با این وسیله مانند دوچرخه ثابت است که درجات مختلفی دارد. این دوچرخه همچنین میزان پیشرفت شما را نیز ثبت می کند، بنابراین از این راه تشویق میشوید تا به کارتان ادامه دهید و اهداف تناسب اندام خود را به اسرانجام برسانید و در بدست آوردن اهدافتان بیشتر تمایل داشته باشید. فواید زیادی در استفاده از اسپینینگ وجود دارد:

کالری سوزاندن
۴۵ دقیقه استفاده از اسپینینگ حدودا ۵۰۰ کالری از بدن شما میسوزاند و این در مقایسه با دیگر انواع دستگاه ها بسیار قابل توجه است. میزان کالری که می سوزانید بسته به شدت تمرین شما دارد. می توانید شدت تمرین و کار با اسپینینگ را خودتان تنظیم نمایید.

ایجاد حجم عضله ای
این دستگاه به شما این امکان را می دهد تا عضله سازی کنید.کار با این دستگاه بر عضلات مرکزی ، سه سر و ران تمرکز دارد. میتوانید فشار دوچرخه را کاهش داده یا افزایش دهید؛ درست مانند بالا رفتن یا پایین آمدن از تپه. وقتی پدال می زنید زوی عضلات ران و ساق پاکار می کنید. اگر جای مناسبی روی دوچرخه انتخاب کنید، روی عضلات شکمی شما نیز کار می شود. وقتی سریعتر پدال می زنیددر حال چربی سوزی خواهید بود. وقتی آرام تر پدال می زنید و فشار بیشتر است، عضلات شما در حال پرورش هستند.

افزتیش تحمل قلب
اگر شما از اسپینینگ استفاده معمول داشته باشید استقامت قلبی شما افزایش میابد. و این امر بخصوص زمانی که شما حس می کنید در هنگام کوهنوری و صخره نوردی یا بالا رفتن از پله خسته میشوید بسیار کاربردی خواهد بود.

تاثیرات اندک تمرینی
کار با اسپینیگ تاثیرات ورزشی کمتری دارد. این بدان معناست که فشار روی زانوها و مفاصل شما کمتر است و مانند دیگر انواع ورزشهای ایروبیک یا دویدن فشاری روی زانوهای شما نیست این ورش برای افراد مبتلا به آرتروز هم توصیه میشود.

کاهش استرس
همه انواع ورزش باعث کاهش استرس هستند.  اما کلاسهای اسپینیگ می توانند در کاهش استرس تاثیر بیشتری داشته باشند. و این به دلیل دیدن افراد مختلف و برقراری رفوابط اجتماعی است.

کلاسهای اسپینینگ توسط متخصصان برگزار میشود و این افراد در طول کلاس به شما انگیزه میدهند.به علاوه در این کلاسها از موسیقی هم استفاده می شود که خود موجب تفریح بیشتر است.

کاهش خطر آسیب دیدگی
از آنجاییکه دویدن و پیاده روی تند ممکن است با آسیب هایی همراه باشند، کلاسهای اسپینینگ امکان آسیب دیدگی را بسیار کمئمی کنند.در هر صورت،بهتر است قبل از کلاس تمرینات کشششی صورت گیرد تا از هر گونه کشش عضلانی جلوگیری شود.

زمان قابل تنظیم
این دوچرخه زمان قابل تنظیم است که می توانید در طی کلاس زمانتان را تنظیم کنید. مربی می تواند زمان فشار را برای شما تغییر دهد. و یا شما خودتان بر اساس توانایی هایتان آن را تنظیم کنید.

ثبت تمرینات و پیشرفت شما
این دوچرخه ثابت ابزاری دارند که میزان کالری سوزانده شده شما ، مسافت و ضربان شما را ثبت می کند. این یعنی شما پیشرفتتان را ثبت می کنید و این خود عاملی محرک به شمار می رود.

همه فصول قابل استفاده است.
بر خلاف دویدن که در برخی فصول سرد ناخوشایند است، استفاده از اسپینینگ در همه فصول مطلوب است.

خرید دستگاه ویبره کریزی فیت پیشرفته برای باشگاه

دستگاه ویبره کریزی فیت Crazy Fit

 

خرید یک دستگاه ویبره کریزی فیت با قابلیت تنظیم پیشرفته و مدرن برای باشگاه پرداد. از این پس مجموعه ورزشی پرداد به دستگاه ماساژور ایستاده برای استفاده عموم مجهز شد. بعد از تمرین برای جلوگیری از گرفتگی عضلات و احساس سبکی دقایقی را روی دستگاه ماساژ عضلات که کریزی فیت نام دارد بروید تا حس خوب بعد ورزش چندید برابر شود.

در ادامه عکس های بیشتری از این دستگاه برای شما گذاشته ایم تا با مشاهده این تصاویر، دستگاه را در باشگاه پیدا کرده و مورد استفاده قرار دهید. لازم به ذکر است برای استفاده از این دستگاه، طبق معمول مجموعه ورزشی پرداد، نیاز به پرداخت هزینه ی اضافی نیست و بصورت پکیج جز تمامی رشته های ورزشی می باشد.

البته این مورد برای تمامی وسایل موجود در باشگاه، صدق می کند و برای استفاده هیچ وسیله ای نیاز به پرداخت شهریه مجزا نمی باشد.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، شما می توانید زمان را برای ماساژ تنظیم کنید مثلا روی دو دقیقه که نرمال است بگذارید. یا شدت لرزش را کاهش یا افزایش دهید. بعد از استفاده حتما دستگاه را خاموش کنید.

دستگاه ویبره کریزی فیت Crazy Fit

دستگاه کریزی فیت با ایجاد ویبره و لرزش عضلات ریز و درشت شما را به لرزه در آورده و ماساژ می دهد.

crazy fit massager یک ماساژور الکترونیکی حرفه ای است.

مجموعه ورزشی پرداد، یکی از پیشرفته ترین باشگاه های ویژه بانوان در شهر مشهد است. با تکنولوژی روز ورزش کنید…